Levitatie de sambata

Meeerg cu trenu'! Nu-mi vine a crede, n-am mai fost de vreo 3 ani si si atunci am facut o mare minune. I-mi amintesc de vremurile cand mergeam la scoala la Toplita, duminica dupamasa, ne intalneam o gramada de adolescenti galagiosi si plini de viata, ce invatam la acelasi liceu, pusi pe sotii toti intre compartimentele de vagoane...
Nu pot fuma... Una din cele mai mari provocari la care m-am supus... Sa rezist 3 ore fara tigara. Ce-o fi fost in capul meu, habar nu am.
Ii nunta lui vara-meu si n-am ce face, de buna voie si nesilit de nimeni, numai de sora-mea cea mijlocie, care a sarit ca arsa la intrebarea mea retorica "asa-i ca n-ar fi mare bai daca nu vin", e varul tau dulce, ai inebunit! Trebuie sa merg, sa-mi respect obligatiile morale.
Am o ciuda de moarte... Un familion imens, o gramada de unchi si matusi, veri si vere si astea toate datorita strabunicului si strabunicii care au reusit sa faca nu mai putin de 12 copii iar dupa care bunicu' cu bunica mai lenesi fiind au facut doar 4. Nu-i acuz de nimic, ba chiar din contra, parca-i stimez, dar totusi cred ca au exagerat un pic. Asa erau vremurile...
E super relaxant sa mergi cu trenul, mai ales ca Valea Muresului e superba, iar acesta merge foarte incet si lin, astfel in cat reusesti sa inhalezi cumva linistea acestei zone, pe care o stiu atat de bine, cu oameni totusi repeziti si apucati, generosi si mandri.
Ador nimicurile ce le scriu, tiganii de vizavi, femeia din colt, ce se uita ingandurata pe geam, fica-sa care citeste o carte de povesti, vopseaua scorojita de pe geamul asta vechi de vagon, verdele negru a padurii, apa Muresului si nunta ce va urma.

16 comentarii:

  1. :) esti de-a dreptul poetic azi, Adi. foarte frumos! serios ca m-am simtit ca facand parte din poveste, asa de bine ai reusit sa ma introduci in atmosfera. merci, mi-ai facut ziua :)
    sper sa te distrezi la nunta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci si eu Tina :)
      Deja a trecut nunta si tot ce pot spune, este ca m-am distrat cum n-am facut-o niciodata :)

      Ștergere
    2. ma bucur ca te-ai distrat ca nu prea aveai tragere de inima la plecare :)

      Ștergere
    3. Chiar n-aveam deloc. Ma gandeam la drumu asta pana la Toplita, 100 km, oameni beti acolo, eu prea serios ca sa pot face parte din decor. Dar n-a fost asa deloc :)

      Ștergere
  2. Hai ca am devenit nostalgica citindu-te. Mersul cu trenul e relaxant daca nu dureaza foarte mult. Si daca in vagon nu miroase foarte urat. Si daca oamenii sunt cumsecade si decenti. Si daca nu ai nevoie sa mergi la toaleta. Sau au imbunatatit aspectul asta?...
    Cat despre nunti, sper ca te-ai simtit bine. Pe langa multitudinea de rude, mai apar si invitati de alt soi, dintre care unii pot fi oameni faini. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intradevar Claudia, inainte sa ma urc in tren, vazand noul aspect elegant al biletului si stiind ca nu se fumeaza, ma asteptam la o uimire,l alte conditii cel putin un pic mai moderne. Uimirea a existat, nu s-a schimbat nimic :) e exact ca acum 10 ani.

      Ștergere
    2. Cat despre nunta... Pana la urma au fost faini toti invitatii, iar rudele super, a fost una dintre cele mai reusite nunti la care am participat. Cel mai tare am ras de tata, care avea chef de dans si nu prea avea cu cine dansa, mama find in doliu dupa o nasa. Asa ca "neispravitul" a luat solista la dans, asa ca mama a avut o tentativa sa-si schimbe baticul cu bunica :)) noroc ca a ramas la stadiul de tentativa :) ca sa vezi ce ti-e si cu iubirea asta :)) Am ras si de ea cu lacrimi aproape :)

      Ștergere
    3. :))))))))))))
      fain!

      Ștergere
  3. Doamne, ce-am ras. Esti genial. Deci in interiorul trenurilor lucrurile sunt neschimbate? :)))
    Iar despre nunta, asa se intampla in cele mai multe cazuri. Cand mergi undeva entuziast, te intorci amar. Cand mergi fara tragere de inima, iese minunat. Inca nu am aflat de ce!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba nu, stai ca mint. S-au luat jos scrumierele alea metalice(cu surprize) care cand le deschideai daca nu erai foarte atent, riscai sa dai pe jos daca nu pe tine, fie o groaza de coji de seminte, fie chistoacele. In rest nimic. Bine, era un personal simplu. Au bagat totusi si intercitiuri care de dinafara arata super si cred ca si inauntru' e la fel.

      Nici eu nu am aflat de ce. Si asa e. Si nu numai la nunta, in general. De multe ori, te duci sa omori pe cineva si te trezesti ca-l imbratisezi, alte ori te duci sa-l pupi si te trezesti cu o palma :)

      Ștergere
    2. La scrumierele metalice au renuntat si cand am mers eu ultima oara cu trenul, prin... 2008, cred. Adica toate erau neschimbate in trenurile personale, dar, vorba ta, lipseau scrumierele alea infecte. :)))
      Trebuie sa facem studiu de caz legat de asteptarile mereu neimplinite, sau de implinirea lor pe dos! :))

      Ștergere
    3. I-mi amintesc ca, cadeau nemaitinand clipsul ala si cum se zgaltaia trenul, bateau si ele, tang tang tang. Era un adevarat concert acest mers cu trenu' :)
      Eu nu mai fac nici un studiu pe acest popor, pentru ca totusi de aici ni se trage. M-am saturat pur si simplu sa mai fiu dezamagit, asa ca incerc sa-l iubesc. Da de-mi iasa :)

      Ștergere
  4. Uffff ... na că această nuntă mi-a scăpat :(
    Cred că m-aș fi distrat la fel ca la prima nunta ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da zau :) Erau o gramada de fete pe-acolo si eu iti trimiteam mesaje tie :))
      Ar fi fost mandra mama sa ma vada de brateta cu tine. D-apoi daca tu n-ai vrut...

      Ștergere
  5. :) oricum a fost cea mai frumoasă nuntă la care am participat ;) .... nu mai zic de dans ;)
    Știu:)... hmmm lasă că următoarea nuntă promit să nu o ratez :)

    RăspundețiȘtergere